Distinción «Ciudad de la Ciencia y la Innovación» 2024

Del 16 de setembre al 28 d'octubre de 2024

Ministerio de Ciencia, Innovación y Universidades

Reconeixement al potencial innovador dels ajuntaments, valorant especialment les iniciatives innovadores de prestació dels serveis públics, govern electrònic, lliure accés a la informació; les actuacions de Compra Pública d'Innovació com a eina tractora de l'R+D+I i les actuacions que tendeixin a posicionar les entitats locals alineades amb els objectius de l'Estratègia Horitzó Europa.

Es concedirà un màxim de 30 distincions.

Atenent la població del municipi, la distinció es concedirà en les categories següents:

• Ciutats de fins a 20.000 habitants.
  • Ciutats de 20.001 a 100.000 habitants.
  • Ciutats de més de 100.000 habitants.

Poden ser candidats a la concessió de la distinció aquelles ciutats que tinguin planificats i/o pressupostats, estiguin desenvolupant o hagin finalitzat un o diversos projectes d'innovació en els darrers cinc anys:

1. Actuacions o projectes d'innovació realitzats o promoguts per l'ajuntament en els darrers cinc anys, que es trobin en desenvolupament en el moment de presentació de la candidatura, o que estiguin inclosos en plans municipals i/o compten amb finançament per al període 2025 -2028.
    1. Projectes destinats a la millora dels serveis públics i medi ambient (Bloc Ciutadania)
    2. Projectes destinats a la promoció de l'activitat econòmica i empresarial (Bloc Empresa)
    3. Projectes destinats a la millora de l'organització interna a les entitats locals (Bloc Organització)
  2. Procediments de compra pública d'innovació, realitzats, en desenvolupament o planificats/pressupostats, promoguts per l'ajuntament per a la solució dels projectes compresos a qualsevol de les categories anteriors

Aquestes ciutats també han de presentar com a part de la seva candidatura un document signat per la persona titular de l'alcaldia on es manifesti la decisió de presentar una candidatura en el marc de la present convocatòria, així com el compromís de sotmetre al ple de l'ajuntament la proposta d'adhesió a l'Associació Red Innpulso, Xarxa de Ciutats de la Ciència i la Innovació (ARINN), en cas de rebre la distinció.

BOE 212, de 02/09/2024

Del 16/09/2024 al 28/10/2024 a les 14.00 hores (CET)

Ciències de la Salut – Ciències de la Vida – Ciències Experimentals – Ciències Socials – Enginyeria i Arquitectura – Humanitats