Subvenciones destinadas a la realización de actividades dirigidas a promover el conocimiento y el acomodo de la diversidad religiosa en un marco de diálogo, fomento de la convivencia y lucha contra la intolerancia y el discurso de odio 2024

Del 6 de setembre al 5 d'octubre de 2024

Ministerio de la Presidencia, Justicia y Relaciones con las Cortes - Fundación Pluralismo y Convivencia F.S.P

Actuacions que tinguin com a finalitat millorar el coneixement i l'acomodament de la diversitat religiosa, fomentant el diàleg, la convivència i la lluita contra la intolerància i el discurs d'odi per motiu de religió.

Els ajuts aniran destinats a subvencionar les actuacions següents:

• Accions orientades a promoure el diàleg i la millora de la convivència entre les diferents confessions, comunitats religioses i el seu entorn social.
  • Activitats de sensibilització i comunicació sobre la diversitat religiosa com ara exposicions, campanyes, materials i recursos en diferents formats inclosos digitals, audiovisuals i/o lúdics i activitats afins.
  • Estudis i/o projectes de recerca orientats a millorar el coneixement de la diversitat religiosa i d'aquells elements associats a aquesta que influeixen en un sentit o en un altre en la convivència.
  • Activitats de divulgació, com ara l'organització de congressos, seminaris, jornades, cicles de conferències, publicacions o altres activitats afins.
  • Accions formatives tant presencials com en línia, com ara tallers, cursos i accions similars amb fins didàctics.
  • Iniciatives de preservació i/o difusió del patrimoni històric i cultural, material i immaterial, de les confessions religioses i comunitats.
  • Accions adreçades a fomentar la participació de les entitats religioses en iniciatives de desenvolupament social i comunitari.

La quantia màxima de l’ajuda s’estableix en 10.000 euros per projecte, la qual cosa haurà de representar, com a màxim, el 75% del seu cost total, corresponent a l’entitat beneficiària cobrir amb fons propis o altres subvencions, el tant per cent no finançat amb l’ajuda.

Poden ser beneficiàries dels ajuts concedits a l'empara d'aquesta convocatòria, les entitats privades sense ànim de lucre, en particular, les entitats religioses pertanyents a confessions minoritàries, així com les universitats emparades per la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats.

Queden excloses com a possibles beneficiàries les entitats societàries amb ànim de lucre, les entitats de dret públic, els partits polítics, els col·legis professionals i altres entitats amb anàlegs fins específics i naturalesa que els esmentats anteriorment.

Les entitats beneficiàries hauran de tenir la seva seu a Espanya i estar legalment constituïdes i inscrites al registre corresponent.

No podran tenir la condició de beneficiàries les entitats que hagin obtingut finançament a la convocatòria immediatament anterior a aquesta.

BOE 215, de 05/09/2024

Del 06/09/2024 al 05/10/2024