Premio Nacional de Sociología y Ciencia Política 2024

De l'11 de setembre al 10 d'octubre de 2024

Ministerio de la Presidencia, Justicia y Relaciones con las Cortes - Centro de Investigaciones Sociológicas

Reconeixement a l'aportació i la tasca científica al camp de la Sociologia o de la Ciència Política, posada de manifest a través de la trajectòria professional dels candidats o com a reconeixement a una obra singular.

La dotació del Premio Nacional de Sociología y Ciencia Política serà de 25.000,00 euros destinats íntegrament a la persona premiada.

Poden ser candidates les persones físiques que tinguen nacionalitat espanyola o siguen residents a Espanya.

• En tots els casos, cal que les persones candidates hagin realitzat a Espanya una part significativa de la seva activitat acadèmica, científica i professional, i hagin desenvolupat una tasca rellevant i reconeguda amb aportacions científiques que hagin contribuït a l'avenç de la Sociologia i la Ciència Política.
  • Les persones candidates han de tenir una trajectòria d'almenys quinze anys de prestigi reconegut en l'àmbit de la sociologia i la ciència política.
  • Les persones guardonades en edicions anteriors no podran tornar a optar al Premi.

Podran proposar candidatures al Premi totes aquelles institucions, organismes, fundacions de caràcter públic o privat i facultats o departaments d'universitat vinculats a les branques de coneixement de la Sociologia i Ciència Política, així com almenys tres catedràtics de les disciplines esmentades, i, per últim, els membres del Jurat designat.

En el cas dels catedràtics, les signants han de ser persones diferents d'aquella a què es refereixi la candidatura i poden ser tant catedràtics en actiu, com emèrits o catedràtics jubilats.

A les propostes de candidatures presentades hauran de constar:

• Els mèrits de les persones candidates, plasmats a través de la trajectòria investigadora, docent i professional, així com altres mèrits que hagin contribuït a l'avenç de la Sociologia i Ciència Política.
  • Les dades personals dels candidats proposats que en permetin la notificació.

BOE 219, de 10/09/2024

De l’11/09/2024 al 10/10/2024