Beques per a la recerca, estudis i anàlisis en els àmbits de les mesures penals, la reinserció i l'atenció a la víctima, l'Administració de justícia, el dret civil català, l'ordenament jurídic i la ciència forense durant l'any 2025

Del 19 de setembre al 9 d'octubre de 2024

Departament de Justícia, Drets i Memòria - Centre d'Estudis Jurídics i Formació Especialitzada

S'estableixen dues modalitats de beques:

1. Per a projectes de l'àmbit de les mesures penals, la reinserció i l'atenció a la víctima relatius a la matèria de serveis penitenciaris, les mesures d'execució penal a la comunitat, la rehabilitació i reinserció, la justícia juvenil, els programes d'atenció a la víctima, els programes de justícia restaurativa i els programes d'assessorament tècnic.
  2. Per a projectes de l'Administració de justícia, el dret civil català, l'ordenament jurídic i la ciència forense relatius a:
    1. L'Administració de justícia, en especial a la millora de la prestació del servei i l'aplicació de les noves tecnologies, eines informàtiques i a l'estudi del tractament massiu de dades per a la presa de decisions i resolucions judicials, així com la protecció dels drets fonamentals.
    2. La conservació, l'actualització i el desenvolupament del dret civil de Catalunya, les associacions, les fundacions, els col·legis professionals, les acadèmies, els notaris i registradors.
    3. L'ordenament jurídic.
    4. La ciència forense.

Les beques de recerca tenen com a finalitat estimular la recerca, els estudis i les anàlisis en els àmbits definits.

El període en què s'han d'executar les activitats que són objecte de les beques se circumscriu entre el 15 de gener i el 30 de novembre de l'any 2025.

Dins de cada tipus de projectes s'estableixen dues modalitats en funció del personal destinatari:

• Modalitat A) per al personal de les diferents administracions públiques de Catalunya, sigui quina sigui la seva vinculació, llevat del professorat universitari i dels professionals d'entitats públiques o privades sense afany de lucre que col·laborin amb l'Administració; i
  • Modalitat B) per al professorat universitari, els professionals d'entitats públiques o privades sense afany de lucre que col·laborin amb l'Administració, els estudiants matriculats en programes de doctorat i els professionals liberals vinculats a l'àmbit de la justícia que visquin, treballin o estudiïn en el territori de Catalunya.

Poden accedir a aquesta convocatòria, individualment o formant un equip de recerca. Quan es tracti d'agrupacions de persones físiques que es presenten com a equip de recerca, s'ha de fer constar expressament, tant en formalitzar la sol·licitud com en l'acord de concessió, els compromisos d'execució assumits per cada membre de l'agrupació, així com l'import de la subvenció que ha d'aplicar cada un, els quals també tenen la consideració de beneficiaris.

DOGC 9250, de 18/09/2024

Del 19/09/2024 al 09/10/2024