Subvencions per a projectes de prevenció i preparació per a la reutilització de residus municipals

Del 20 de setembre al 18 d'octubre de 2024

Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica - Agència de Residus de Catalunya

La finalitat principal d'aquesta subvenció és fomentar la prevenció i la preparació per a la reutilització de residus municipals i, per tant, contribuir a assolir una gestió més sostenible i un estalvi de recursos naturals, i, alhora, complir els objectius que estableix la normativa vigent.

Aquesta línia de subvenció té com a objecte:

1. Respecte dels ens locals: fomentar la planificació d'actuacions de prevenció de residus municipals i la seva implantació, i el desenvolupament d'activitats de preparació per a la reutilització (PxR) de residus municipals.
  2. Respecte de les entitats sense ànim de lucre i les universitats: fomentar el desenvolupament d'actuacions de prevenció de residus municipals.

Son subvencionables les actuacions següents desenvolupades per ens locals:

• Actuació A) La implantació d'actuacions de prevenció del malbaratament alimentari.
  • Actuació B) La creació de nous centres de reutilització i la seva posada en funcionament.
  • Actuació C) La implantació d'altres actuacions de foment de la reutilització d'objectes (R).
  • Actuació D) La implantació d'actuacions de reparació d'objectes.
  • Actuació E) Altres actuacions de prevenció de residus municipals.
  • Actuació F) El desenvolupament d'activitats de preparació per a la reutilització (PxR) de residus.

Les actuacions A), B), C), D) i E) són subvencionables si estan previstes en els plans locals de prevenció (PLP) ja aprovats pels ens locals i vigents, en fase de redacció o en cas que no es disposi de PLP, cal sol·licitar l'elaboració o actualització del mateix per tal d'incloure-les.

Són subvencionables les actuacions desenvolupades per entitats sense ànim de lucre i universitats següents:

• Actuació B) La creació de nous Centres de Reutilització i la seva posada en funcionament.
  • Actuació D) La implantació d'actuacions de reparació d'objectes.
  • Actuació E) Altres actuacions de prevenció de residus municipals.

El període d'execució de l'activitat/projecte/actuació és de 24 mesos a partir de la data de resolució d'atorgament.

Poden optar a les subvencions regulades en aquestes bases:

• Els ens locals de Catalunya (els ajuntaments, les entitats municipals descentralitzades, els consells comarcals, les mancomunitats de municipis, els consorcis i les diputacions, entre d'altres) que vulguin dur a terme un projecte de prevenció o de preparació per a la reutilització de residus municipals en l'àmbit de les seves competències.

Un ens local no pot concórrer a la convocatòria de manera simultània i pel mateix concepte de manera individual i alhora a través d'un ens supramunicipal.

• Les universitats i entitats sense ànim de lucre de Catalunya, o les seves agrupacions, que vulguin dur a terme un projecte de prevenció de residus municipals.

Les entitats sense ànim de lucre han d'estar, si s'escau, degudament inscrites en el registre competent.

Una universitat o una entitat sense ànim de lucre no pot concórrer a la convocatòria de manera simultània i pel mateix concepte individualment i alhora a través d'un altre tipus d'agrupació.

DOGC 9251, DE 19/09/2024

Del 20/09/2024 al 18/10/2024 a les 14.00 hores