Subvenciones para el desarrollo de actividades de investigación relacionadas con la prevención de los trastornos del juego, con los efectos derivados de dichos trastornos o con los riesgos asociados a esta actividad

Del 19 d'abril al 18 de maig de 2023

Ministerio de Consumo

Els projectes a finançar s'articularan en una de les línies de recerca següents:

• Detecció primerenca de participants amb un comportament de joc de risc o de més gravetat.
  • Dany individual, familiar o social associat a les activitats de joc en algun dels entorns següents: salut personal; impacte emocional o psicològic, dificultats financeres, afectació laboral o de formació acadèmica; dificultats en les relacions socials; problemes legals.
  • Mecanismes, instruments o processos de minimització de les conseqüències negatives associades a les activitats de joc.
  • Relacions entre el sector dels videojocs i el de les activitats de joc (loteries, jocs d'atzar, pòquer i/o apostes).
  • Característiques estructurals de les loteries, jocs d'atzar, pòquer i/o apostes.
  • Impacte de gènere en els comportaments de joc de risc o de més gravetat.

La data d'inici del projecte en cap cas no pot ser anterior a l'1 de gener de 2023, i només es pot estendre, com a màxim, fins al 30 de juny de 2024.

a) Centres públics de recerca, entenent per aquests els següents:

1. Les universitats públiques, els seus instituts universitaris i centres adscrits.
  2. Les entitats o institucions sanitàries públiques vinculades o concertades amb el sistema nacional de salut.
  3. Altres centres públics d’R+D+I, amb personalitat jurídica pròpia, que tinguin definida als seus estatuts oa la normativa que els reguli o en el seu objecte social a l’R+D+i com a activitat principal.

b) Centres privats de recerca, entenent per aquests els següents:

1. Les universitats privades amb capacitat i activitat demostrada en R+D+I
  2. Centres privats d’R+D+I amb personalitat jurídica pròpia, que tinguin definida als seus Estatuts, a la normativa que els reguli o en el seu objecte social a l’R+D+I com a activitat principal.
  3. Institucions sanitàries privades vinculades o concertades amb el Sistema Nacional de Salut, que desenvolupin activitats d’R+D+I.

c) Entitats sense ànim de lucre sigui quina sigui la seva naturalesa jurídica.

BOE 92, de 18/04/2023

Del 19/04/2023 al 18/05/2023