Subvencions per al finançament de proves de validació durant el període 2023-2024 en el marc del Pla estratègic de recerca i innovació en salut 2022-2027

Del 2 de juny al 3 de juliol de 2023

Departament de Salut

Aquesta actuació té com a finalitat verificar i validar el potencial d'innovació d'aquells resultats de recerca que tinguin un alt impacte en salut i benestar, que impulsin la transformació del sistema de salut i que permetin millorar la qualitat de vida de la ciutadania.

Es finança la realització d'activitats que poden incloure proves de concepte experimental de la tecnologia o producte, la seva validació i demostració en l'àmbit dels components o dels sistemes, tant al laboratori com en un entorn rellevant, l'obtenció de prototips tecnològics, el desenvolupament d'escales pilot, proves preindustrials, assaigs preclínics i, en general, aquelles actuacions que puguin accelerar i facilitar l'arribada al mercat de la tecnologia.

Les propostes presentades s'han d'emmarcar entre els TRL 3 i 6 de l'escala de maduresa tecnològica, segons la definició de la Comissió Europea. La definició dels TRL consta en l'annex de la present resolució.

El termini d'execució de l'activitat objecte de la subvenció és de dotze mesos a comptar de l'endemà de la data de publicació de la resolució de concessió.

Poden sol·licitar la subvenció i tenir la condició de beneficiàries les entitats següents, sempre que duguin a terme activitats de recerca translacional, clínica i/o epidemiològica:

• Els centres CERCA.
  • Els instituts de recerca sanitària acreditats.
  • Les entitats públiques i privades sense ànim de lucre que duguin a terme i/o gestionin activitats d'R+D, generin coneixements científics o tecnològics, en facilitin l'aplicació i la transferència o proporcionin serveis de suport a la innovació a les entitats empresarials i que desenvolupin les activitats a Catalunya.
  • Les fundacions que gestionin l'activitat de recerca i innovació de dispositius assistencials, públics i privats, que formin part del Sistema sanitari integral d'utilització pública de Catalunya (SISCAT).

L'investigador o investigadora responsable de la proposta ha de tenir una vinculació funcionarial, estatutària o laboral amb l'entitat sol·licitant o amb el centre sanitari de referència durant el període de vigència del projecte subvencionat.

El nombre màxim de sol·licituds que pot presentar una entitat sol·licitant és de cinc.

DOGC 8928, d'01/06/2023

Del 02/06/2023 al 03/07/2023 a les 15.00 hores (CEST)

Ciències de la Salut - Ciències de la Vida - Ciències Experimentals - Enginyeria i Arquitectura